Shopping Cart

25 jaar premium omega-3

Wetenschappelijk gedreven

Geen overbodige toevoegingen

Concentratie sporten omega 3

Concentratie, sporten en omega-3

Sporten is voor veel mensen een hobby en een uitlaatklep. Het zorgt ervoor dat mensen fit blijven en even stressvrij kunnen zijn. Wat voor sport je ook doet, het is altijd fijn om vooruitgang te zien. Bijvoorbeeld je kracht en spiermassa opbouwen, je uithoudingsvermogen vergroten en zo prestaties verbeteren.

Er is binnen de sportwereld een toenemende interesse in de inname van voedingsstoffen en supplementen die prestaties en herstel kunnen verbeteren. Atleten gebruiken vaak voedingssupplementen om het begin van vermoeidheid uit te stellen, spieren op te bouwen, herstelperioden te verkorten en hiermee de prestaties te verbeteren.

Wist je dat de omega-3-vetzuren DHA en EPA ook een prestatie bevorderend effect hebben? Hoe zit dit precies?

Het is aangetoond dat supplementen met omega-3 ontstekingsremmende en spierherstellende effecten kunnen hebben op het lichaam. Omega-3 zorgt ervoor dat het celmembraan soepel blijft wat ervoor kan zorgen dat de spieren zich beter herstellen. Dit proces wordt door mensen nog wel eens onderschat. Door tijd te nemen voor herstel van de spieren, geef je ze de kans om zich te versterken zodat je ze de volgende keer weer optimaal kan gebruiken. Hoe sterker de spieren worden en hoe beter ze herstellen, hoe meer kans je hebt op het leveren van een topprestatie.

Eveneens staat omega-3 bekend om de positieve invloed op je hersenen. En die hersenen zijn belangrijk bij het sporten. Driekwart van het totaal aantal hersencellen is betrokken bij beweging. Bepaalde delen van de hersenen zijn verantwoordelijk voor plannen, concentratie en het uitvoeren van beweging. Andere delen zijn belangrijk voor spierspanning, houding, evenwicht en het starten en stoppen van bewegingen. Om goed te kunnen bewegen, werken deze hersendelen samen met andere delen van het lichaam, zoals het visuele systeem. Want je moet vaak van alles in de gaten houden tijdens het sporten. En laat omega-3 nu ook eens bekend staan om de positieve werking op het zicht.

Dat het een handig supplement is voor actieveling is duidelijk, maar hoeveel heb je ervan nodig? Veel wetenschappelijke onderzoeken naar omega-3 supplementen laten divers resultaat zien. Wat wel duidelijk is dat om in ieder geval voldoende binnen te krijgen voor het zicht en de hersenen, je dagelijks 250 mg aan het omega-3 vetzuur DHA nodig hebt.

Misschien vindt je dit ook interessant: Balans tussen omega-3 en omega-6

Bronnen

  1. Gammone, Maria Alessandra et al. “Omega-3 Polyunsaturated Fatty Acids: Benefits and Endpoints in Sport.” Nutrients 11,1 46. 27 Dec. 2018, doi:10.3390/nu11010046
  2. Schwartz, Andrew B. “Movement: How the Brain Communicates with the World.” Cell 164,6 (2016): 1122-1135. doi:10.1016/j.cell.2016.02.038
  3. European Food Safety Authority (EFSA, 2011) https://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2078

Probeer NewDay nu en profiteer van 20% korting op je eerste bestelling

Gebruik de code NEWDAY20 bij check-out.

  • Hoogste kwaliteit en hygiëne
  • Wetenschappelijk gedreven combinaties
  • Passend bij verschillende levensfases
  • Werking onderstreept door artsen en wetenschappers
  • Mogelijk te kiezen voor een voordelig en flexibel abonnement

Voedingswaarden

1 capsule bevat:

Pure visolie                                      500 mg

waarvan Omega-3 vetzuren        300 mg

waarvan Omega-3 EPA                 150 mg

waarvan Omega-3 DHA                100 mg

Vitamine D3                                      5 mcg (100% RI *)

Bevat een mix van Vitamine E (tocoferolen) en rozemarijn  extract

Voedingswaarden

Algenolie                               585mg

waarvan omega-3 DHA     250 mg

Vitamine D3                          10 mcg (200% RI */**)

Bevat een mix van Vitamine E (tocoferolen) en rozemarijnextract.

*   Referentie Inname (RI) volgens de Nederlandse Gezondheidsraad

**  Specifiek aangepaste dosering voor kinderen van 0 t/m 3 jaar en vanaf 4 jaar die onvoldoende buiten komen (minder dan 15 minuten per dag tussen 11.00 en 15.00 uur).

Voedingswaarden

Een dagelijkse inname van 2 capsules bevat:
 
Algenolie                                   1125 mg
waarvan Omega-3 DHA:        450 mg
Foliumzuur                                400 mg (200% RI*/**)
Vitamine D                                  10 mcg (200% RI*/**)
Gemberextract                           20 mg
 
*   Referentie Inname (RI) volgens de Nederlandse Gezondheidsraad
** Specifieke formulering voor vrouwen met een kinderwens, die zwanger zijn of borstvoeidng  geven

NewDay Lidmaatschap voordelen

De voordelen van het NewDay lidmaatschap:

– altijd de laagste prijs

– met kortingen tot wel 25%

– nooit meer zonder jouw supplement

– gratis naar jouw (thuis)adres

– altijd opzegbaar tot 5 dagen voor een nieuwe termijn

– toegang tot een groeiend aantal extra’s:

– o.a. kortingen op partner aanbiedingen 

 

Geen addertje onder het gras; gewoon goede

service voor jou als gewaardeerde NewDay klant.

Voedingswaarden

1 sachet bevat:

1,2 gram 2-Fucosyllactose (ook wel ‘2FL’ genaamd).

 

Voedingswaarden per sachet:

Energie                      4,5 kcal/19kJ

Vet                              0 g

Koolhydraten           1,12 g

waarvan suikers      0,02 g

Vezels                         1,1 g

Eiwit                           0 g

Zout                            0 g

 

Allergenen:              Lactose

 

Bevat geen:             Gluten of kunstmatige

kleur- en smaakstoffen                

Voedingswaarden

Visolie                                         1000mg

Omega-3 vetzuren                  600mg

waarvan EPH                            300mg

waarvan DHA                           200mg

Vitamine D3                              5 mcg100% RI *

Vitamine K2 (MenaQ)             90 mcg 129% RI*/**

*   Referentie Inname (RI) volgens de Nederlandse Gezondheidsraad.
** Menaq7 is de ENIGE klinische ondersteunde vitamine K2 gepatenteerd voor cardiovasculaire gezondheid. Wetenschappelijk onderbouwde dosering.